October 9, 2019

NEW VIDEO // VEHIKEL ALPENTOUR 2019

Al jaren was het mijn droom van mij om met gave Vehikels over diverse bergpassen te rijden. Afgelopen september was het eindelijk zover. En.. het was epic!

Sem Meijer heeft een gave video gemonteerd en één van de deelnemers – Arjan – heeft onderstaand reisverslag geschreven:

U kent het vast wel het gevoel dat je vroeger had als je op schoolreis ging, je wist dat je wegging maar niet wat je te wachten stond… Zo’n gezonde kriebel in je buik als je iets spannends gaat doen.

Dag 1. Onze schoolreis begon woensdag 18 september om 7:30 uur in de Vehikel showroom te Cruquius alwaar de mannen en auto’s zich verzamelden. Een aantal van ons kenden elkaar, anderen waren nieuwe gezichten. Een kop koffie met koek en daarna gingen we richting Zwitserland. Onderweg een perfecte lunch in Duitsland, daarna door naar Freiburg om te overnachten op een prachtige locatie. Na een gezellig biertje en lekker eten op tijd naar bed nog steeds wel zenuwachtig.

Dag 2. Op tijd aan het ontbijt, buiten zo’n 2500 PK warmdraaien en dan op naar Zwitserland. Verzamelen onder aan de Susten pass, via dikke bewolking kronkelend omhoog en dan ineens in de volle zon…., knijpen in de arm, nog een keer knijpen, ja ik ben hier echt. Wat een uitzicht, wat een omgeving, ik voel mij net één van de mannen van Top-Gear, over fantastische passen rijden betoverende uitzichten en fantastische auto’s. Via deze prachtige wegen op naar Saas Fee onze verblijfplaats. Prachtig Saas Fee met een fantastisch appartement, en ook hier weer een prachtig uitzicht. Begin mij zo langzaamaan jetset te voelen…

Dag 3. Om het jetset gevoel te versterken na het ontbijt maar wat snowboarden op 3500 meter ach ja…. ’s avonds Kaasfondue, schnaps, perfect gezelschap: kortom een briljante avond zo verzin je ze niet. Het zal je niet verbazen dat het nog lang onrustig bleef die avond/ nacht.

Dag 4. Wikken en wegen: snowboarden of rijden? Weet je wat we gaan rijden naar, en lunchen in Italië. Via de Simplonpas met een koffiestop op een piepkleine grensovergang door naar Stresa. Waarschijnlijk gezwicht voor de charme van onze automobielen mogen we parkeren bij hotel La Palma en worden we door de eigenaar meegenomen naar het dakterras van het hotel met prachtig uitzicht over het Laggio Maggiore we zijn er stil van…
In het donker terug over de Simplonpas, in Dommolodosa nog wat gegeten waar de passie van de Italianen voor mooie auto’s heel duidelijk is: ik heb hier in Nederland nog nooit meegemaakt dat men applaudisseert voor een mooie auto.
Dag 5. Gezamenlijk ontbijt en dan komt er toch een einde aan onze schoolreis.

Nieuwe vrienden, nieuwe ervaringen en een onvergetelijk reis waarin mannen zich weer kleine jongens voelden. Intens blij!

Dank Arjan voor dit stuk!

Volgend jaar volgt zeker weer een Alpentour. Houd mijn site in de gaten voor meer info.

Hartelijke groet,
Jeroen

U bent van harte welkom in onze showroom te Cruquius, waar ik de auto's presenteer. Ik werk op afspraak. Belt u even voordat u komt?